неделя, юни 22, 2008

Бързо до същността

"Един човек,който анализираше техниката ми на водене на преговори,стигна до заключението,че там обикновено имах предимство,защото съм стигал до същността на нещата много по-бързо от когото и да било друг.
И това е така,защото преди да почна да говоря аз си представям сделката.Знам я до най-малки подробности. Разбирам от какво точно се нуждая,какво търся,как искам да се процедира и докъде мога да стигна.
В бизнеса няма място за брътвежи,художествени отклонения и празни приказки, независимо колко високо мнение имаш за собственото си красноречие.Каквото и да вършиш,бъди кратък,експедитивен и бързо стигай до същността.Повечето хора се измъчват,когато им се налага да изслушват безкрайно дълги проповеди. И така многословните човеци отблъскват от себе си онези,които ги слушат.
Забелязал съм,че несигурните в себе си хора често са многословни, когато се опитват да убедят другите в значимостта си или в това колко много знаят.
Да можеш са кондензираш мислите си е голяма техника както при говоренето,така и при писането. Всичко в повече може да е само загуба на време или пък да причини объркване.
Аз предпочитам да говоря простичко и ясно."
/Доналд Тръмп/

Няма коментари: