четвъртък, март 06, 2008

От долу до Горе

" Millionaire.bg ще ви представи серия от впечатляващи истории за хора, които изминават тежък път и постигат поставената си цел - щастие и пари, разбира се.

Крис Гарднър започва трудния си път към богатството от един паркинг в Сан Франциско на 29 години. По това време той е баща на едногодишно дете и работи като продавач на медицинско оборудване. След поредния тежък ден Крис се запътва към паркинга и се качва в колата си. Тогава се появява червено Ферари, което търси място за паркиране. Естествено спонтанно Крис казва на шофьора на скъпото возило "Ще ти дам мястото си ако ми отговориш на два въпроса - Какво правиш и как го правиш?" И собственикът на Ферарито му казал, че е чисто и просто брокер, който прави по 80 000 долара месечно.

Брокерът обяснил механизмите на пазара на бедния Крис и той започнал да си търси работа в брокерска фирма. Това продължило 10 месеца. Нито една фирма не пожелала да вземе Крис - без образование, университетска диплома и без опит. “Идвах от нищото, фамилията ми нямаше никакви политически контакти, никакви пари. "Никой не искаше да се занимава с мен", разказва Гарднър. Той отчаяно се стремял към Уолс Стрийт и правел всичко, за да натрупа малко пари – от боядисване на къщи, рязане на райграса до чистенето на мазета. А и трябвало да издържа семейство. Разбира се станало и по-лошо. Гарднър влязъл в затвора - за неплатени пътни глоби. Само за десетте дни прекарани там, приятелката му го напуснала и взела сина им. „Бях съкрушен. Израснах без баща и си бях обещал, че никога няма да изоставя сина си. Това бяха най-ужасните дни в живота ми. Бях вътре, заедно с убийци и изнасилвачи и не знаех къде е единственото нещо, което обичам-сина ми“, разказва Крис.

Както всичко в живота, след всяка буря изгрява слънце. Преди влизането си в затвора, Гарднър получава покана за интервю. За съжаление то се оказва в деня, когато той е в затвора. Благодарение на пазача, той успява да се обади, за да си насрочи ново. Гарднър отива с всичко, което притежава-старите си джинси и блуза взета назаем. Интервюиращият го мисли за момчето с доставките, заради нелепия му вид. Крис решава да не използва невероятни истории за оправдание, а да каже истината- " Излизам от затвора за неплатени пътни глоби, жена ми ме напусна и ми взе детето, но аз съм тук при вас, защото вярвам, че съм добър за тази работа." Интервюиращият проявява разбиране и взема Гарднър в програма за обучение на брокери. С тази програма Крис ще се опита да получи работата за която мечтае.

След месец се появява бившата му приятелка и отказва да се грижи детето им. Гарднър обаче не може да си позволи да наеме апратамент и да гледа сина си там, но не може и да го остави сам. За това животът за двамата започва в жилища за безпризорни, а понякога и на улицата. Понякога лукс за тях е да спят под бюрото на което Гарднър работи. След много усилия Гарднър успява да намери апартамент и да измоли собственика да живее в таванска стая на двойна по-ниска цена.“Имах ключ в джоба си. Можех да кажа, че продължавам напред“, признава Крис Граднър. И го прави.

През следващите години Крис започва своята мечтана работа на Уол Стрийт, а през 1987 отваря собствена брокерска компания в Чикаго. И разбира се си купува онова червено Ферари. Днес той не разглежда историята си като холивудска приказка към успеха. Един мъж без образование, без пари, тръгнал от затвора и мостовете на Сан Франциско, за да стигне до собствена преуспяваща компания. „Това беше по скоро урок как да станеш по-силен, да вярваш в мечтите си и да не се отчайваш“ е категоричен Крис.

През 2006 излезе филм за живота на Крис Гарднър, в който Уил Смит изпълняваше главната роля."

www.millionaire.bg/article.jsf?flashCategoryId=11&articleId=744

Няма коментари: