понеделник, юли 30, 2007

" В началото на всяко ново начинание аз по принцип търся категоричната победа, при това по най-бързия възможен начин. Не е задължително това начинание да бъде широкомащабно, дори напротив-колкото по-дребен е проблемът, толкова по-разбираем е той, толкова по-категорично и недвусмислено е неговото решение. Хората получават надежда,а гражданите, общинските служители и дори критиците на кмета са убедени, че действието и позитивната промяна са нещо повече от риторика /48 стр./
...За пръв път в историята на този парад,в който участваха над един милион карибски американци и много други хора, Денят на труда / 5 септ./ съвпадаше с еврейската Нова година.
Мнозина представители на еврейската общност настояваха да се промени маршрутът на парада на карибските американци. Аз не би трябвало да имам големи колебания при удовлетворяването на подобна молба, тъй като по време на кметските избори бях получил пълната подкрепа на еврейската общност, докато почти всички карибски американци гласуваха срещу мен. Те все още бяха гневни от факта,че преди по-малко от година бях успял да победя фаворита им.
Но аз избрах друг подход и потърсих контакт с хората, които провеждаха парада. По моя инициатива още през март започнаха серия от работни срещи... Малко по малко аз успях да ги убедя, че обединявайки усилията си, всички ние заедно ще превърнем събитието в един хубав празничен карнавал.Когато бях убеден, че усилията ми дават резултат, аз деликатно поканих за участие в срещите ни и неколцина от лидерите на евреите..Всички заедно изработихме компромисен маршрут за парада, след което проведохме специално общо събрание, на което съобщихме идеите си пред обикновените граждани.Кулминацията беше на специално парти, на което бяха поканени всички организатори на парада ( впоследствие това парти се превърна в традиция и се организираше в продължение на седем години поред). В крайна сметка вместо място на вълнения, районът се превърна в един мирен и гостоприемен домакин на парада, с който аз и моята администрация нямахме никакви проблеми през целия ни мандат./77-78 стр/"
/Рудолф Джулиани, "Лидерството"/

Бърза победа, дребните неща...И изкушението да покажеш сила, да накажеш дори.

Всъщност решавайки въпроса по този начин Джулиани "спечелва" хората, гласували против него.Спечелва ги категорично.И запазва подкрепата на своите.
С търпение, енергични действия , без тежки думи и дрънкане на оръжие.
Едно уникално решение.

Няма коментари: