вторник, април 22, 2008

Душата

"Наблюдавам как керванът прекосява пустинята.Керванът и пустинята говорят на един и същи език,затова тя му позволява да премине през нея.
Но тя ще следи всяка негова стъпка,за да провери дали той е в пълна хармония с нея.И керванът ще стигне до оазиса само ако издържи това изпитание.
Ако някой от нас,дори да е много смел,дойде тук,без да разбира този език ще умре още първия ден.
Виждам как водачите разчитат поличбите в пустинята и как душата на кервана разговаря с душата на пустинята.

Когато желаеш нещо от цялото си сърце ти се приближаваш до Всемирната душа.
Тя винаги е положителна сила.
Ние сме част от тази душа,но рядно узнаваме,че тя винаги е на наша страна.
….
Който веднъж влезе в пустинята,не може да се върне назад.А щом не можем да се върнем,единственото нещо,което трябва да направим е да открием най-добрия начин да продължим пътя си.
За останалото Бог ще се погрижи,включително и за опасността.
….
Живеех много добре,имах всичко, и мислех,че животът ми няма да се промени до смъртта ми.
Но един ден земята започна да трепери и Нил излезе от коритото си. Жена ми се боеше да не би водата да отнесе децата ни,а аз се страхувах,че ще видя разрушено всичко онова,което бях постигнал.
Ала нищо не можеше да се направи.Земята бе станала неизползваема и трябваше да намеря друг начин да си изкарвам прехраната.Но тогава разбрах думите на Бог:

Никой не се страхува от неизвестното,защото всеки човек е способен да отвоюва това,което иска и от което се нуждае.
……..
Сега когато ям,не правя нищо друго,освен да ям.Ако трябва да вървя, ще вървя,без да мисля за нищо друго. Ако трябва да се бия,все ми е едно дали ще умра сега или пък някой друг ден.
Защото не живея нито с миналото си,нито с бъдещето си.Разполагам само с настоящото и само то ме интересува. Ако можеш никога да не излизаш от настоящето ще бъдеш щастлив човек. Ще разбереш,че в пустинята съществува живот,че небето е осеяно със звезди,че воините се бият, защото това е част от човешкото битие.
Животът ти ще се превърне в безкраен празник,защото той не е нищо друго освен моментът, в който живеем.
….
Всеки учи по свой начин.Светът говори на много езици.
Бог е създал пустинята,за да може човек да се усмихне при вида на оазиса."

/ из “Алхимикът”, П.Коелю /

Няма коментари: