събота, януари 19, 2008

Господарят

“Аз ще ви кажа към коя религия принадлежа и ще ви определя какво е религия:
Религията е връзката между Любовта и Мъдростта.Любовта да действа в душата и Мъдростта в ума.
На кого издигаме паметници – на крадците ли,на богатите ли, на учените ли?
Не – издигаме на ония,които са страдали и са се саможертвали за човечеството. Тях ценим днес в живота.
...
Според мен,има мъчение,труд и работа.Ние сме още в мъчението,а Животът започва с работата.А работата е съзнателният Живот – да разбираш как да си господар на себе си, на ума и на сърцето си и никой да не може да те подкупи.
Да имаш онази велика Любов,що въодушевлява.И тя не само да те въодушевлява, но и да бъде постоянен стимул,както са топлината и светлината за растителния живот.

Ние трябва да постъпваме спрямо своите ближни като онзи светец,който отивал да разговаря с Бога.И като минал покрай един богат човек,последният му казъл:
-Кажи на Господа,че ми дотегна това богатство.Да го отнеме,за да заживея акто хората.
Повървял мъдрецът и видял бедняк,който му казъл:
-Кажи на Бога,че ми дотегна този живот.Стига съм ходил гол и бос. Да промени условията ми на живот.
Отишъл мъдреца при Господа и му разказъл за двамата.Господ му рекъл:
- Кажи на богатия да стане недоволен и да започне да роптае против Мен и Аз ще му отнема всичкото богатство.А на онзи бедняк кажи да бъде доволен от живота и всичко ще му се даде.
Връща се мъдрецът и казва на богатия какво му поръчал Господ,но богатия възразил:
- Как мога да направя това?
- Тогава богатството ти ще остане.
Минава покрай бедняка и му казва поръчаното от Господ,но и той му възразил:
-Как мога да бъда доволен при такива лоши условия?
Тогава мъдрецът му казъл:
-Ще бъдеш гол и гол ще бъдеш погребан.”

/П.Дънов/

Няма коментари: