понеделник, юли 09, 2007

"Жесток ли е светът на бизнеса?

- Много е жесток."

/адв.Т.Батков/



"Въпрос:Много е писано за наемането на служители и твърде малко за уволнението.А то е не само по-драматично,но и доста сложно,ако искаме двете страни да се разделят без обида. Всъщност възможно ли е това? Аз например бях уволнен преди няколко месеца,но огорчението още не ми минава.

Отговор:Не се учудваме-твоят случай е наистина масов.Всъщност уволнението на хора без болка и обида се случва толкова рядко в бизнеса,че сякаш не съществува.

...

Всъщност доброто уволнение означава да се превърнеш в треньор и съветник.Кани` подчинения на обеди и общувай с него дори по-често от преди.Предложи му нови посоки за професионално развитие или възможни фирми,където да постъпи на работа.При всички случаи твоята помощ ще намали унижението.Уволнението е най-лошата част от бизнеса за всеки,който участва в него."
/Джак Уелч/


Ако приемем,че би могло едно такова поведение към подчинения- с уважение и помощ - да се превърне в масова практика,то не е ли възможно да приемем,че в обозримо бъдеще такова поведение вече ще го има и към конкурентите в бизнеса,там където отношенията сега са много жестоки?

Аз съм оптимист.

Считам това за неизбежно.

:)





Няма коментари: