събота, юни 16, 2007

"Никога нищо не възприемай като сигурно. Никога и нищо. Може да се случи всичко, каквото поискаш.

.....

Не мисля, че моите книги изобщо са способни да научат на нещо. Аз просто обозначавам символите. Аз нищо не умея да обяснявам.
Изобщо книгите са само катализатор, който помага на хората да си спомнят онова, което те много отдавна знаят. Ние живеем в символичен свят. Целият ни живот е символ. Всеки живот на всеки човек е знак.
Поставете си цел и вие ще отгатнете скрития смисъл на знаците. Дори няма да отгатнете, а просто ще си спомните.

....

Моите любими книги, които аз чета и препрочитам, това са онези книги, в които аз откривам отражението на движенията на моята собствена душа, може би дори онези, за които до този момент и аз самият не съм подозирал. И ако човек попадне на такава книга, той изведнъж открива, че не е сам. Оказва се, че има още някой, който чувства по същият начин като теб, изведнъж става ясно, че някакъв писател знае също и за твоите чувства!

Само това усещане, че ти не си сам, ти дава изумителни сили, за да въплътиш своята мечта. За да въплътиш своята мечта със своите собствени сили и по своя собствен начин. Свой собствен, а не нечий чужд.
...

Моят живот ме е убедил в това, че моят ангел-хранител, също както и моят демон-изкусител, общуват с мен чрез устата на другите хора. И още, аз разбрах, че от теб, и само от теб зависи какво ще почерпиш от своето пътешествие.
/Паулу Коелю/

Няма коментари: